Garaż – tym się ścigamy

Ferrari 488 GT3

Wyścigowy wariant Ferrari 488 w specyfikacji GT3 został zaprezentowany podczas Ferrari Finali Mondali jako następca 458. Jest napędzany 500-konnym silnikiem 3.9 V8, którego moment obrotowy w wysokości 640 Nm wędruje na tylną oś. Waga pojazdu wynosi 1270 kilogramów, co daje stosunek masy do mocy na poziomie 2,54 kg/KM. 

Na tle stawki w symulatorze Assetto Corsa, Ferrari wyróżnia się m.in.: nadmiernie przegrzewającymi się oponami, ograniczonymi możliwościami ustawień aerodynamicznych (po obniżeniu tylnego skrzydła do pewnej wartości auto traci docisk na tyle mocno, że pojazd staje się zbyt nerwowy do wyścigowej jazdy), a także niższymi prędkościami na prostych. Nie przekonuje do siebie również skutecznością hamowania, ani stabilnością w zakrętach. Wyprzedzanie na prostych szybszych konkurentów jest niemal niemożliwe, pod warunkiem, że różnica poziomu kierowców pozostaje niewielka. Jak dotąd nie pomagały próby zbalansowania osiągów – Balance of Performance. Pośród zalet należy wymienić dźwięk jednostki, wygląd i… szlachetne pochodzenie. To samochód z wyboru serca, nie rozumu.

Prędkość maksymalna
2/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
3/5
Aerodynamika
2/5
Pokonywanie zakrętów
4.5/5
Stabilność
3/5

Ferrari 458 GT2

W pierwszych dwóch sezonach wyścigowych wyczynowe 458 odniosło wiele zwycięstw: począwszy od 24-godzinnego wyścigu Le Mans, po tytuły drużynowe i w klasyfikacji konstruktorów. 

Wirtualne Ferrari 458 Italia GT2 to niesamowicie wydajny samochód pod względem aerodynamiki i osiągów. Silnik V8 o pojemności 4.5 litra generuje 470 KM, czyli mniej w stosunku do drogowego 458 Challenge. W przeciwieństwie do odpowiednika dopuszczonego do poruszania się po drogach publicznych, wyczynowe 458 GT2 nie ma tak wysokoobrotowej charakterystyki – wkręcanie jednostki powyżej 6250 obr./min jest nieefektywne. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 520 Nm wędruje na tylną oś. Masa własna wynosi 1245 kilogramów. Samochód dostarcza bardzo pozytywne wrażenia zza kierownicy – jest niezwykle chętny do zmiany kierunku, stabilny i mimo braku ABS-u, kierowcy dobrze współpracuje się z układem hamulcowym, unikając blokowania kół. Topowym konkurentom ustępuje przede wszystkim prędkościami na prostych, a także samą efektywnością hamowania. 

 

Prędkość maksymalna
3.5/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
4.5/5
Aerodynamika
4.5/5
Pokonywanie zakrętów
5/5
Stabilność
5/5

Alfa Romeo 155 V6 TI

155 w odmianie V6 TI to jeden z najznamienitszych samochodów wyścigowych rywalizujący niegdyś w klasie „turystyków”. Reprezentant włoskiej motoryzacji wygrywał liczne wyścigi w jednej z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych serii. Mowa o Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, czyli DTM. „Stopięćdziesiątkapiątka” zadebiutowała w 1993 roku. Za kierownicą zasiedli: Alessandro Nannini i Nicola Larnini.

Serce samochodu stanowi 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 420 KM i 294 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważące 1050 kilogramów auto jest w stanie rozpędzić się do ponad 280 km/h. Na tle konkurentów – m.in. M3 E30 i 190E EVO II – w symulatorze Assetto Corsa Alfa Romeo wypadała bardzo konkurencyjnie. Szczególnie wyrównane boje mogła toczyć z BMW, dysponującym ABS-em, za to pozbawionym napędu na obie osie. Duży rozstaw osi gwarantował przewidywalne prowadzenie, ale również wyższą bezwładność w zakrętach. Z kolei dzięki efektywnie przenoszonej na asfalt mocy, w fazie wyjścia z zakrętu Alfa Romeo nie miała sobie równych. 

 

Prędkość maksymalna
4.5/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
4.5/5
Aerodynamika
4.5/5
Pokonywanie zakrętów
5/5
Stabilność
5/5

Alfa Romeo Giulietta TCR

Za projekt Giulietty dostowanej do wyścigów samochodów turystycznych odpowiada zespół wyścigowy Romeo Ferraris. Po latach sukcesów w Trofeo Abarth, ekipa z siedzibą w Brescii postanowiła podjąć wyzwania w postaci TCR Europe i TCR Italy, by wkrótce wziąć udział w WTCC.

Wirtualna Giulietta TCR napędzana jest 1,7 litrowym silnikiem wytwarzającym 351 KM i 472 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przenoszonym na przednią oś. Masa własna nie przekracza 1245 kilogramów, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 5 sekund. Wrażenia zza kierownicy są specyficzne – należy przywyknąć do ogromnych pokładów przyczepności, a także do problemów z trakcją, szczególnie na wyjściach z zakrętów, przy skręconych kołach. Hamowanie to kolejny z elementów, wymagających przyzwyczajenia. Nie zmienia to jednak faktu, że Giulietta TCR należy do łatwych w prowadzeniu, a sama seria wyścigów samochodów turystycznych jest gwarantem dobrego zbalansowania osiągów wszystkich dopuszczonych do startów pojazdów. 

Prędkość maksymalna
4.5/5
Hamulce
4.5/5
Zarządzanie oponami
5/5
Aerodynamika
5/5
Pokonywanie zakrętów
4.5/5
Stabilność
5/5

Malowania samochodów

Wszystkie malowania pojazdów stanowią nasze własne projekty, niejednokrotnie wzorowane na motywach znanych z prawdziwych wyścigów. Elementem wspólnym jest włoskie tricolore, które najczęściej odgrywa wręcz pierwszorzędną rolę. Można powiedzieć, że to nasz znak rozpoznawczy. Na samochodach marki Ferrari pojawiały się logo Scuderia Ferrari, zaś na modelach Alfa Romeo – Alfa Corse. Stałym elementem są loga ForzaItalia.pl oraz od sezonu 2020 – ForzaItalia.pl eSports Team z głową konia wzorowaną na tą, znaną z logo Ferrari. Na Alfach pojawiało się logo 10 lat ForzaItalia.pl. Nieodzownym elementem jest także logo warsztatu samochodowego Rafmarmoto, mieszczącego się przy ulicy Ryżowej 9, w Warszawie.