Garaż – tym się ścigamy

Ferrari 488 GT3

Wyścigowy wariant Ferrari 488 w specyfikacji GT3 został zaprezentowany podczas Ferrari Finali Mondali jako następca 458. Jest napędzany 500-konnym silnikiem 3.9 V8, którego moment obrotowy w wysokości 640 Nm wędruje na tylną oś. Waga pojazdu wynosi 1270 kilogramów, co daje stosunek masy do mocy na poziomie 2,54 kg/KM. 

Na tle stawki w symulatorze Assetto Corsa, Ferrari wyróżnia się m.in.: nadmiernie przegrzewającymi się oponami, ograniczonymi możliwościami ustawień aerodynamicznych (po obniżeniu tylnego skrzydła do pewnej wartości auto traci docisk na tyle mocno, że pojazd staje się zbyt nerwowy do wyścigowej jazdy), a także niższymi prędkościami na prostych. Nie przekonuje do siebie również skutecznością hamowania, ani stabilnością w zakrętach. Wyprzedzanie na prostych szybszych konkurentów jest niemal niemożliwe, pod warunkiem, że różnica poziomu kierowców pozostaje niewielka. Jak dotąd nie pomagały próby zbalansowania osiągów – Balance of Performance. Pośród zalet należy wymienić dźwięk jednostki, wygląd i… szlachetne pochodzenie. To samochód z wyboru serca, nie rozumu.

Prędkość maksymalna
2/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
3/5
Aerodynamika
2/5
Pokonywanie zakrętów
4.5/5
Stabilność
3/5

Alfa Romeo 155 V6 TI

155 w odmianie V6 TI to jeden z najznamienitszych samochodów wyścigowych rywalizujący niegdyś w klasie „turystyków”. Reprezentant włoskiej motoryzacji wygrywał liczne wyścigi w jednej z najpopularniejszych i najbardziej prestiżowych serii. Mowa o Deutsche Tourenwagen Meisterschaft, czyli DTM. „Stopięćdziesiątkapiątka” zadebiutowała w 1993 roku. Za kierownicą zasiedli: Alessandro Nannini i Nicola Larnini.

Serce samochodu stanowi 2,5-litrowy silnik V6 o mocy 420 KM i 294 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ważące 1050 kilogramów auto jest w stanie rozpędzić się do ponad 280 km/h. Na tle konkurentów – m.in. M3 E30 i 190E EVO II – w symulatorze Assetto Corsa Alfa Romeo wypadała bardzo konkurencyjnie. Szczególnie wyrównane boje mogła toczyć z BMW, dysponującym ABS-em, za to pozbawionym napędu na obie osie. Duży rozstaw osi gwarantował przewidywalne prowadzenie, ale również wyższą bezwładność w zakrętach. Z kolei dzięki efektywnie przenoszonej na asfalt mocy, w fazie wyjścia z zakrętu Alfa Romeo nie miała sobie równych. 

 

Prędkość maksymalna
4.5/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
4.5/5
Aerodynamika
4.5/5
Pokonywanie zakrętów
5/5
Stabilność
5/5

Alfa Romeo Giulietta TCR

Za projekt Giulietty dostowanej do wyścigów samochodów turystycznych odpowiada zespół wyścigowy Romeo Ferraris. Po latach sukcesów w Trofeo Abarth, ekipa z siedzibą w Brescii postanowiła podjąć wyzwania w postaci TCR Europe i TCR Italy, by wkrótce wziąć udział w WTCC.

Wirtualna Giulietta TCR napędzana jest 1,7 litrowym silnikiem wytwarzającym 351 KM i 472 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przenoszonym na przednią oś. Masa własna nie przekracza 1245 kilogramów, a sprint od 0 do 100 km/h trwa 5 sekund. Wrażenia zza kierownicy są specyficzne – należy przywyknąć do ogromnych pokładów przyczepności, a także do problemów z trakcją, szczególnie na wyjściach z zakrętów, przy skręconych kołach. Hamowanie to kolejny z elementów, wymagających przyzwyczajenia. Nie zmienia to jednak faktu, że Giulietta TCR należy do łatwych w prowadzeniu, a sama seria wyścigów samochodów turystycznych jest gwarantem dobrego zbalansowania osiągów wszystkich dopuszczonych do startów pojazdów. 

Prędkość maksymalna
4.5/5
Hamulce
4.5/5
Zarządzanie oponami
5/5
Aerodynamika
5/5
Pokonywanie zakrętów
4.5/5
Stabilność
5/5

Ferrari 458 GT2

W pierwszych dwóch sezonach wyścigowych wyczynowe 458 odniosło wiele zwycięstw: począwszy od 24-godzinnego wyścigu Le Mans, po tytuły drużynowe i w klasyfikacji konstruktorów. 

Wirtualne Ferrari 458 Italia GT2 to niesamowicie wydajny samochód pod względem aerodynamiki i osiągów. Silnik V8 o pojemności 4.5 litra generuje 470 KM, czyli mniej w stosunku do drogowego 458 Challenge. W przeciwieństwie do odpowiednika dopuszczonego do poruszania się po drogach publicznych, wyczynowe 458 GT2 nie ma tak wysokoobrotowej charakterystyki – wkręcanie jednostki powyżej 6250 obr./min jest nieefektywne. Maksymalny moment obrotowy w wysokości 520 Nm wędruje na tylną oś. Masa własna wynosi 1245 kilogramów. Samochód dostarcza bardzo pozytywne wrażenia zza kierownicy – jest niezwykle chętny do zmiany kierunku, stabilny i mimo braku ABS-u, kierowcy dobrze współpracuje się z układem hamulcowym, unikając blokowania kół. Topowym konkurentom ustępuje przede wszystkim prędkościami na prostych, a także samą efektywnością hamowania. 

 

Prędkość maksymalna
3.5/5
Hamulce
4/5
Zarządzanie oponami
4.5/5
Aerodynamika
4.5/5
Pokonywanie zakrętów
5/5
Stabilność
5/5