W początkowej fazie zakrętu – 19:55 (brakuje milisekund) na powtórce – splitter Ferrari znajduje się na wysokości klamki Lamborghini (zdjęcie 1), mamy więc sytuację na korzyść pimpka, który może spokojnie atakować wierzchołek zakrętu, jadąc korzystniejszym torem jazdy, ale wciąż w mojej ocenie powinien uszanować moją obecność i zostawić mi miejsce na wyjściu, czego kompletnie nie zrobił. Jechał tak, jakby miał cały tor dla siebie. O 19:56, mniej więcej w połowie tarki (zdjęcie 2), wciąż splitter Ferrari znajduje się na wysokości klamki Lamborghini, tak samo jak i na końcu tarki (zdjęcie 3), czyli początkowej fazie wyjścia z zakrętu. I tutaj dochodzi do kontaktu (zdjęcie 4). Kierowca Lamborghini nie miał w intencji zostawienia mi miejsca – jadąc 162 km/h na wyjściu z zakrętu na 4. biegu (zdjęcie 5) zaczął prostować kierownicę trzymając gaz w podłodze, mimo że na carradarze wyraźnie widać, że samochód wciąż znajduje się z boku (u mnie kiera niemal prosta) – carradar jednoznacznie wskazuje, że Ferrari przecina linię wyznaczającą połowę pojazdu Lamborghini. W ostatecznym rozrachunku pimpek mógł dalej kontynuować jazdę bez większych uszkodzeń (mniej boli lekkie uderzenie z pojazdem, który znaczną część energii uderzenia przejmuje na siebie niż z betonową bandą), podczas gdy w moim przypadku straty na jednym okrążeniu wynosiły mocno ponad jedną sekundę i zmuszony byłem do wcześniejszego zjazdu do alei serwisowej w celu naprawy. Czas trwania samej naprawy przewyższył o około 8 sekund czas potrzebny na dokonanie dwóch pozostałych czynności serwisowych, tj. wymiany ogumienia i zatankowania. Na pozór niewielki incydent miał dla mnie przeogromne konsekwencje. Kierowca Lamborghini miał podstawy ku temu, by sądzić, że szybciej wyjdzie z zakrętu i będzie miał zewnętrzną dla siebie, zważywszy na korzystniejszy tor jazdy, niemniej w tym konkretnym przypadku przeliczył się i nie widzę powodów, dla których nie miałby ponieść konsekwencji niepozostawienia miejsca rywalowi. Prosiłbym o szczegółową analizę powyższej sytuacji.
Poniżej 3 filmy (z zewnątrz / zza kierownicy Ferrari / zza kierownicy Lamborghini):
https://scuderia.forzaitalia.pl/wp-content/uploads/2020/02/slow-motion.mp4https://scuderia.forzaitalia.pl/wp-content/uploads/2020/02/Ferrari.mp4https://scuderia.forzaitalia.pl/wp-content/uploads/2020/02/Lambo.mp4
Ꙟ Na powyższym filmiku widać, że do 27 sekundy kierowca Lamborghini mierzy w zewnętrzną tarkę i mniej więcej w tym samym czasie napotyka na opór w postaci Ferrari…
ForzaItalia.pl eRacing to polski zespół esportowy, aktywnie biorący udział w sezonach wyścigowych organizowanych w symulatorze włoskiej produkcji Assetto Corsa Competizione, opracowanej przez studio Kunos Simulazioni.
© 2018-2077 ForzaItalia.pl eRacing. All rights reserved.